سه راه برای کسب درآمد از وب سایت

اگر شما به راه اندازی یک وب سایت فکر می کنید. اما یک فروشگاه آنلاین ندارید. شاید کسب درآمد از وب سایت بدون امکان فروش کالا یکی از دغدغه های شما باشد. شاید شما بتوانید محصولاتی مانند کلاه و کت را در وب سایت خود عرضه کنید. اما این مقاله درباره نحوه فروش کالاهای اینچنینی در وب سایت نیست. این مقاله درباره روش کسب درآمد از طریق محتوا است. اولین گام طبیعتاً ایجاد مخاطب است. همانطور که یک تجارت به مشتری نیاز دارد. شما نیز برای محتوای خود به مخاطب نیاز دارید. فعالیت شبکه های تلویزیونی در شبکه های اجتماعی دقیقاً به دلیل همین جذب مخاطب است. فعالیت در شبکه های اجتماعی میتواند کاربرانی در رنج سنی 18 تا 49 سال را جذب کند. افرادی که در این سن قرار دارند را میتوان از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خرید کالا ترغیب کرد. باید توجه داشت که جذب مخاطب باید بیشتر بر اساس نیاز مخاطبان به نوع محتوای شما باشد تا اینکه بر اساس سن مخاطبان بخواهید آنها را جذب کند.

برای مثال اگر شما به کسانی که میخواند کسب و کار جدیدی راه بیاندازند مشاوره میدهید یک فرد 60 ساله که بخواهد کار کردن برای دیگران را ترک و برای خود کار کند نیز میتواند مخاطب شما باشد. شما ممکن است بخواهید کاربران را بر اساس زندگی در یک موقعیت جغرافیایی خاص جذب کنید. یا اینکه مخاطبان خود را براساس علاقه آنها به یک موضوع خاص انتخاب کنید، در هر صورت شما باید براساس مخاطب نهایی که میخواهید جذب کنید، نوع محتوای خود را مشخص و آن را تهیه کنید.

برای کسب درآمد از محتوا میتوانید با کسب و کارهایی که در ارتباط با محتوای شما کالا تولید می کنند همکاری کنید. شما به مخاطبین زیادی به صورت ماهانه، احتیاج دارید که بتوانید از تولید محتوا، کسب درآمد کنید.

تبلیغات

برای کسب درآمد از تولید متن دیجیتال یکی از معمول ترین روش ها دریافت تبلیغات است. تبلیغات میتوانند بصورت متنی و تصویری در حاشیه سایت شما قرار داشته باشند. یا حتی ممکن است در هنگام پخش ویدئوها در وب سایت خود بخشی از ویدئو را به تبلیغ اختصاص دهید.

به خاطر داشته باشید که قراردادن تبلیغی که برای کاربران ارزشمند باشد میتواند به کسب درآمد شما کمک کند ولی اگر تبلیغات سایت شما با نیاز مخاطبان هم سو نباشد، مخاطبان از دیدن این تبلیغات آزرده خواهند شد.

برای کسب بیشترین سود از تبلیغات شما باید یک تعادل بین تجارت خود و شرکت تبلیغ دهنده و مخاطبان سایت برقرار کنید. انجام اینکار شما باید روش های تبلیغاتی را که بیشترین مخاطب را جذب کرده و تجربه کاربری مثبتی را نیز برای کاربران رقم بزند، را انتخاب نمایید. برای مثال: تبلیغ در یک ویدئو بسیار بیشتر از تبلیغات در حاشیه سایت مخاطب را جذب می کند. زیرا که کاربران با مشاهده مداوم تبلیغات در حاشیه سایت ها بسادگی آنها را نادیده می گیرند.

اما داشتن تبلیغات ویدئویی موثر تنها با تولید محتوای با کیفیت ممکن می شود. شما نمیتوانید یک تبلیغ 15 ثانیه ای پخش کنید و بعد از آن ویدئو یک محتوای بی کیفیت 30 ثانیه ای ارائه دهید و انتظار داشته باشید مخاطبان ویدئوی بعدی در سایت شما را اجرا کنند.

تبلیغات همسان Native Advertisements

تبلیغات همسان کمتر از بنر ها و ویدئو های تبلیغاتی مزاحم بازدید بینندگان سایت میباشد. تبلیغات همسان مانند هر تبلیغ دیگری یک نشان تبلیغاتی بودن بر روی خود دارد تا بینندگان متوجه شوند که محتوای آن تبلیغاتی است. اما در تبلیغات همسان هم راستا بودن تبلیغ با نیاز مخاطب بسیار بیشتر از هر نوع تبلیغ دیگری در نظر گرفته می شود. هدف تبلیغات همسان اغلب ایجاد آگاهی از یک برند است و نه تبلیغ برای فروش بیشتر محصول. سایت های مختلفی از تبلیغات همسان استقبال می کنند، زیرا که خوانندگان سایت آنها با کمال علاقه به خواندن چنین تبلیغاتی میپردازند.

تبلیغات همسان میتواند با هشتگ " # تبلیغاتی"  یا به هر صورت دیگری به مخاطب خود اطلاع دهد که محتوا تبلیغاتی است. این تبلیغات باید هم برای مخاطب و هم برای تبلیغ کننده سودمند باشد. و این سودمندی در نهایت به سود سایت شما نیز خواهد بود.

استفاده از تبلیغات همسان میان سایتهای ایرانی هم بسیار متداول شده و حتما دیده اید که بسیاری از سایتها در بخش انتهایی مقالات خود مطالب مشابهی را به شما پیشنهاد میکنند که لینک آن مربوط به سایتهای دیگر است.

 

مشارکت در محتوا

یک تبلیغ بطور معمول زمانی رخ میدهد که یکی از شرکای تجاری بخشی از محتوای سایت شریک دیگر را به خود اختصاص می دهد. در بالا درباره تبلیغ همسان یا Native صحبت کردیم. مشارکت در محتوا و تبلیغ بومی شباهت های بسیاری باهم دارند. مشارکت در محتوا نوعی تبلیغ است که در آن، شرکت ها از شما می خواهند که تبلیغات آنها در سایت را خودتان بنویسید تا حداکثر هماهنگی با محتوای شما و تبلیغات وجود داشته باشد.

شما حتماً تصاویر و ویدئو های تبلیغاتی فراوانی را در اینستاگرام دیده اید که توسط افراد معروف تولید شده اند. مثلاً بازیکن های فوتبال، والیبال، بسکتبال و غیره اغلب لباسی با آرم یک برند خاص را پوشیده و ویدئو تبلیغاتی برای آن برند ایجاد و پست می کنند.

بررسی برخی روش های کسب درآمد آنلاین

برای کسب درآمد از محتوا سه راه پیشنهاد دادیم:

  • تبلیغات: در این روش شما بابت تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی در سایت خود از سایت های تبلیغ کننده هزینه دریافت می کنید.
  • تبلیغات اسپانسر ها: در این روش شما همچنان از تبلیغ کنندگان هزینه دریافت می کنید و همچنان تبلیغات پخش شده در سایت شما دارای آرم تبلیغاتی هستند. ولی محتوای این تبلیغات به شدت با محتوای سایت شما مرتبط است.
  • همکاری در تولید محتوا: در این روش تولید محتوای تبلیغاتی به عهده خود شما است و شما با توجه به نوع محتوای سایت خود برای تبلیغ دهندگان در سایت متن تبلیغاتی تهیه می کنید.

تا زمانیکه مخاطب نداشته باشید هیچ سایتی مایل به تبلیغ کردن در سایت شما نیست پس هر کاری که می کنید نگذارید تبلیغات مزاحمتی برای مخاطبان شما ایجاد کنند.